“Sınıf İçi Eğitim” Yazılımlarında Kritik Özellikler

Eğitimde, yazılımların öğrenmeyi kolaylaştıran ve her an öğrenmeye olanak sağlayan araçlar olarak hayatımızda çoktan yerini aldığı; kullanımlarının eğitimin her alanında günden güne önem kazandığını hepimiz biliyoruz. Peki, sınıf içi eğitimlerde bu araçların ne gibi özellikleri olmalıdır sorusunu bu yazımdaki 4 başlık altında inceleyeceğim.

Planlama

  • Eğitimi planlamak ve eğitim süresini doğru kullanabilmek, bilgiyi iyi sunmak kadar önemlidir. Doğru planlama, eğitimi daha verimli hale getirerek, bilginin daha kolay hedefe ulaşmasını sağlar. Sınıf içi eğitim yazılımlarında bulunan planlama, konu uzmanı eğitmenlerin, eğitim süresini verimli bir şekilde kullanmasına yardımcı olmalıdır.
  • Eğitimin süresine göre günlük ya da haftalık planlama yapılarak, eğitime genel bir bakış sunulabilmesine olanak sağlamalıdır. Böylece uzun sürebilecek eğitimlerde, zamanın daha verimli kullanılabilmesi için yol gösterebilmeli ve konuların yığılmamasına yardımcı olmalıdır.
  • Eğitim katılımcılarının, eğitimi başarı ile tamamlayabilmeleri için gerekli olan tüm bilgilerin takip edilerek öğrenme süreci garanti altına alınmalıdır.
  • Sınıf içi eğitim maliyetlerinin, konaklama, ulaşım ve katılımcı sayısı gibi maliyet kalemlerine göre hesaplanarak, raporlanabilmesini sağlamalıdır.

Eğitmen – Öğrenci Etkileşimi

  • İnsanoğlu, varlığının başlangıcından beri çevresindekilerle etkileşim kurarak hayatta kalmayı öğrenmiştir. O günlerden bu zamana öğrenme yöntemleri çeşitlilik göstermiş ve etkileşim temeldeki yerini korumuştur. Bir kitabı tuttuğunuzda kitabın kendisiyle ya da sınıf içerisinde bir eğitmenden dinlediğinizde eğitmen ile ve hatta sınıftaki diğer öğrencilerle etkileşimde bulunursunuz.
  • Eğitim, bilgi ile etkileşimin ta kendisidir. Bilgi ile iç içe olmayı kolaylaştıran bir yazılım bu açıdan önemlidir. Eğitimi, öğrenci ya da eğitmen merkezli bir yapıdan daha çok, bilgi ve öğrenme merkezli hale getirmelidir. Bunu gerek kaynak materyal paylaşımı, gerek soru sorma – geri bildirim alma, gerekse birlikte çalışma (collaboration) olanakları sunarak sağlamalıdır.

Birlikte Çalışma

  • Eğitim materyalleri, bilginin uygun formatlara dönüştürülerek kalıcı hale geldiği medyumlar olarak, öğrencilerle paylaşımın daha kolay yapılmasını sağlamalıdır.
  • Bilgi kaynaklarının, aynı eğitim için farklı oturumlarda ve farklı eğitmenlerle dahi standart bir yapıda depolanmasını sağlayarak, eğitim kalite standardını belirli seviyede tutmaya yardımcı olmalıdır.
  • “Öğrenmenin bin bir yolu vardır”,
    Etkileşimli içerik, resim, video, oyun, ses, podcast, web sayfası ve uygulama gibi birçok eğitim materyal formatını destekleyerek, eğitimin daha zengin hale gelmesine yönlendirebilmelidir.

Ölçme ve Değerlendirme

  • Öğrencilerin ve hatta eğitmenlerin, eğitim öncesinde, eğitimin verildiği esnada ve sonrasında, başarı kriterlerini belirlemede yardımcı olmalıdır.
  • Eğitim öncesinde öğrencilerin eğitimdeki seviyesini ölçümleyerek, katılımcıları uygun gruplara ayırabilmelidir.
  • Eğitim esnasında, hızlı sınav ya da anket gibi uygulamalara imkân tanıyarak, anlık bilgi ölçümü ve geri bildirim toplanmasını sağlayabilmelidir.
  • Eğitim sonrası sınav uygulamaları ile öğrencilerin başarısını ölçümleyebilmelidir. Sınavlar, eğitim içeriklerine göre soru bankasından belirlenebilmeli ve zorluk seviyesi gibi kıstaslara göre soru seçimine olanak sağlamalıdır.
  • Eğitim sonunda, eğitmenlerin ve eğitimin faydaları ve katma değerleri, anketler vasıtasıyla geri bildirim alınarak ölçülebilmelidir.

Akademik ve kurumsal sınıf içi eğitim yazılımların yukarıda bahsettiğim özelliklerini kapsayan belki de en önemli özelliği ise basit olmalarıdır. Eğitmen ya da öğrenci yazılımı öğrenmeye vakit harcamak yerine bilgiye hızlıca ulaşabilmelidir.

Kaynaklar

  1. http://web.mit.edu/acs/faq/Online-collaboration/collab-learning_files/stacey.htm
  2. https://cit.duke.edu/get-ideas/teaching-strategies/course-planning/
  3. http://tll.mit.edu/help/assessment-and-evaluation
  4. https://writemyessayonline.com/blog/the-disadvantages-of-university-online-courses/ J

1987 yılında Ankara’da dünyaya merhaba diyen Atakan Özgün, ilk kodlama deneyimini öğrencisi olduğu Sivas Fen Lisesi’nin web sitesini hazırlayarak FrontPage ile gerçekleştirdi. Lise yıllarında, irili ufaklı müzik, edebiyat ve sinema temalı web sitelerini, kültürün paylaşarak çoğalacağı vizyonu ile hazırladı. Üniversite yıllarında artan web teknolojileri bilgisi ile çeşitli internet girişimlerinde bulundu. Çankaya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği’nden mezun olduktan sonra sırası ile Enocta’da Yazılım Geliştirme Uzmanı, Bilge Adam’da Yazılım Danışmanı, Infoline’da Yazılım Geliştirme Takım Lideri olarak çalıştı. Bugün, Enocta’da, Yazılım Geliştirme Ekip Lideri olarak iş hayatına devam etmekle birlikte, yine Çankaya Üniversitesi’nde Yazılım Mühendisliği üzerine yüksek lisans eğitimi almaktadır. Teknoloji düşkünü, sistematik bir konsol oyuncusu, gastro turizmi ve fotoğraf meraklısıdır.

Leave a reply:

Site Footer

Enocta